Weer (even) thuis - Reisverslag uit Zevenhoven, Nederland van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Weer (even) thuis - Reisverslag uit Zevenhoven, Nederland van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Weer (even) thuis

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

26 December 2014 | Nederland, Zevenhoven

Op dit moment ben ik weer even lekker thuis in het koude Nederland...
Er is een hoop gebeurd de afgelopen maand.
Op het werk gaat alles zijn gangetje. Het wordt langzaam aan steeds drukker. Ik krijg positieve reacties van de patienten en ook mijn arabische woordenschat gaat steeds iets vooruit.
Ook het ziekenhuis is erg tevreden over de gang van zaken en heeft mij dan ook een vaste baan aangeboden. Na alle voors en tegens te hebben overdacht heb ik besloten deze aan te nemen. Dit houdt dus in dat ik volgend jaar ga emigreren.... Wie had dat ook gedacht?! Gek genoeg heb ik er geen moment over getwijfeld. Natuurlijk is het niet makkelijk om je vertrouwde omgeving en baan achter te laten, maar soms moet je gewoon in het diepe springen. Ik heb in de korte tijd dat ik in Koeweit ben een aardig beeld gekregen van hoe het leven er daar aan toe gaat. Ook heb ik al een groep leuke mensen om me heen gevonden om in de weekenden leuke dingen te gaan doen.
Nu ben ik dus in Nederland om al het papierwerk te gaan regelen. Voor het visum moest ik sowieso het land weer uit. Nu moet ik hier bij de ambassade mijn permanente werkvergunning en verblijfsvisum gaan aanvragen. Dit zijn gewoon formaliteiten en zou geen problemen mogen geven. Vermoeden is dat ik over een week of 3 weer terug vlieg en dan voor onbepaalde tijd.

Verder heb ik de afgelopen maand nog veel leuke dingen gedaan. Zoals sinterklaas gevierd met de Nederlandse kinderen. Was zelf als zwarte piet verkleed samen nog met 3 anderen. Is toch echt veel te heet met 25 graden in zo'n pakkie en met schmink. Maar de kinderen hebben zich goed vermaakt en daar gaat het om.
Ook naar de oude souk geweest, daar lekker gegeten voor een habbekrats bij een Indiaas restaurantje. Op de souk is echt van alles te koop, maar vooral veel kitscherige dingen.
Andere vrijdag naar de FridayMarket geweest. Dit is een ontzettend grote markt met eigenlijk alleen maar rommel, haha. Van kleren tot koelkasten en van meubels tot oude telefoons. Wel even leuk om te kijken.
Ook weer een keer naar een stargazing geweest in de woestijn, wat deze keer al een stuk kouder was. Het is overdag zo'n 22 graden maar in de nacht koelt het flink af. Andere vrijdag wezen karaoken bij iemand in de kelder van het appartementencomplex. Daarna een flinke afterparty bij iemand thuis wat een stuk gezelliger was dan de karaoke. Het laatste weekend hebben we op typische Kuwaitse wijze besteeds. Eerst ergens koffie gedronken en daarna met de auto over 'Love Road' gereden. De Kuwaitis rijden de hele avond over 1 weg in Kuwait, met de ramen open en de muziek keihard aan op zoek naar een man/vrouw. Ze hangen dan half uit het raam om telefoonnummers te scoren. Komt eigenlijk er op neer dat je de hele avond in de file gaat staan op zoek naar een telefoonnummer. Echt een vreemde gewaarwording, maar erg grappig om een keer te doen. Daarna afgesloten met shisha in het hotel.
Zo zien mijn weekenden er dus een beetje uit. Heel anders dan in Nederland, maar je wordt wel creatief in het verzinnen van andere dingen en het scheelt ook best een hoop geld. Elk nadeel heb ze voordeel ;)

Nu ben ik dus lekker kerst en oud en nieuw aan het vieren in Nederland.
Ik hoop iedereen nog even te zien voordat ik wegga!

Ik houd jullie op de hoogte!


  • 27 December 2014 - 14:18

    Sandra:

    Jee meid, wat super dat ze je een baan aanbieden joh! Je hebt gelijk dat je hem aanpakt, da's gewoon een niet te laten schieten kans natuurlijk. Ik wens je in ieder geval alle geluk en een heel topperdepop 2015!!

    Dikke pakkerd van mij!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 38899

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Avontuur in Kuwait

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Costa Rica 2014

10 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: