Nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

28 Oktober 2014 | Koeweit, Koeweit

Na bijna 3 weken thuiszitten en afwachten mocht ik vrijdag de 24e eindelijk weer terug vliegen naar Kuwait. Dit keer vloog ik met Turkish Airlines via Istanbul. Was eigenlijk wel prettig om halverwege even de benen te kunnen strekken. De tweede vlucht was een vreemde gewaarwording, want ik was echt de enige westerse en ook nog eens blonde persoon in het vliegtuig. Toen ik bij mijn plek aankwam, werd er door de man en vrouw op mijn rij druk gesmoest. Kwam erop neer dat die man toch echt niet naast mij mocht zitten dus er werd snel van plek gewisseld. De rest van de vlucht werd ik volledig genegeerd. Behalve dan door de steward, die vond het reuze interessant en dat terwijl ik lekker wilde gaan slapen :-S
Op Kuwait Visa opgepikt en vervolgens in mijn al klaar staande taxi naar het hotel gebracht. Ik verblijf nu in een ander hotel, om de hoek van het andere. Heb weer een appartement met alles erop en eraan. Niet zo ruim als het vorige, maar het is prima.
Zondag naar Avenues Shopping Mall geweest; ik noem het nu al Heavenues... Het is echt gigantisch!! Alle winkels die je maar kan bedenken zijn aanwezig. Van de H&M tot Prada. Ook is er een enorme foodcourt en staan er overal maserati's en ferrari's uitgestald. Alles is overdekt, er zit zelfs een ikea en een mega carrefour waar ik meteen even boodschappen heb gedaan.
Maandagochtend werden we weer opgehaald om naar het ministerie te gaan voor het schriftelijk examen. Hier kreeg ik exact dezelfde versie als vorige keer... Gelukkig had ik wat dingen thuis opgezocht dus had er nu wel een beter gevoel over. Toch had ik verwacht dat we een aangepaste versie krijgen zoals ons was verteld.
Met een beetje lood in de schoenen ging ik dan ook dinsdag naar het mondelinge examen met de verwachting dat het net zo zou gaan als vorige keer. Tot mijn verrassing viel het reuze mee. Het was dit keer eigenlijk een heel leuk gesprek. Moest wat vertellen over mijn studies en wat ik zoal in Nederland had gedaan voor werkzaamheden. Verteld dat ik veel voorste kruisbandreconstructies zie zowel voor als na de operatie. Dus wilde ze mijn aanpak weten. Verder dan pre-operatie kwamen ze niet, want toen begonnen ze over hoe leuk ze Nederland vonden. Alle 3 waren ze er geweest en ze vonden het zo mooi en vooral vlak. Toen ik vertelde dat NL grootendeels onder zeeniveau ligt raakten ze hier niet meer over uitgepraat. En toen was het gesprek alweer afgelopen. Allemaal erg relaxed dus. Bij terugkomst gingen we even verslag uit brengen in het ziekenhuis, en toen had het ministerie al aan de fysio laten weten dat we zijn geslaagd! Heel fijn nieuws dus. Nu is het nog een paar dagen wachten op mijn working license en dan mag ik echt aan de slag. Ik heb mijn eerste patient al ontmoet, dit is de moeder van de CEO van het ziekenhuis, dus ik wordt meteen goed uitgetest...

Vandaag verder lekker gerelaxed en wat boodschappen gedaan. In de supermarkt bleek de kipfilet op en toen werden we doorgestuurd naar een 'kippenwinkel'. Daar een kippetje uitgezocht en die is terplekke geplukt en in stukken gesneden. Ik heb toch maar even de andere kant op gekeken. Weet dat het er bij ons niet heel veel anders aan toe zal gaan, maar om het live mee te maken is toch wel weer wat anders. De kipsate met nasi smaakte daarentegen heerlijk ;)

Verder heb ik nu dus nog een paar dagen vrij. Dit weekend nemen de dames van het ziekenhuis ons weer mee uit eten om te vieren dat we dit keer wel geslaagd zijn.

Hopelijk zondag aan het werk!

  • 28 Oktober 2014 - 20:49

    Nazifa Zijadic:

    Goed zo Corina.Ik ben troc op je gefeliciteerd en veel plezier met je werk. Groetjes Nazifa

  • 28 Oktober 2014 - 20:55

    Tante Nel:

    Had je een vreemd luchtje bij je,dat er niemand naast je wilde zitten in het vliegtuig en dat je genegeerd werd. Misschien op de terug weg even lekker douchen.
    Lieve Groetjes tante Nel. Wel een mooi verslag trouwens.

  • 28 Oktober 2014 - 20:58

    Lia Bos:

    hey fijn om te horen dat het nu goed is gegaan,en alsnog van harte gefeliciteerd.
    hoop dat je een mooie tijd te gemoed gaat.succes
    groetjes lia

  • 28 Oktober 2014 - 23:14

    Toon En Gerda Uit Suriname:

    Hoi corina, gefeliciteerd ,fijn dat het toch gelukt is.veel sucses verder , het is hier bijna net zo warm als bij jou denk ik, ook soms 40 grd. Het zal morgen wel weer tegen vallen. Groeten van ons.

  • 29 Oktober 2014 - 17:55

    Annick Van Ommeren:

    Lieve Corina,

    He he, eindelijk...wij hebben toch in spanning gezeten maar gelukkig, met een goede afloop!
    Nu er tegenaan en ik hoop van harte dat jij mooie dingen gaat beleven.
    Verhalen als die van de poelier hoeven voor mij niet zo (hahaaha) maar, het hoort er ook bij!

    Lieve groet,
    Annick.


  • 29 Oktober 2014 - 18:53

    Sandra:

    Hèhè, fijn joh, dat het nu in orde is. Werk ze meid en geniet er van!

  • 06 November 2014 - 12:51

    Ome Toon:

    Hallo Corina,
    Van harte gefeliciteerd dat je geslaagd ben met je examen .
    We hopen dat er veel plezier aan mag beleven.
    Zondag zijn we bij je vader en moeder geweest en hebben een gezellige middag gehad en mooie foto`s bekeken van indonesie.
    Heel veel sukses en liefs van Ome Toon en Oma

  • 07 November 2014 - 19:33

    Coby:

    Eindelijk is het je gelukt Ik heb het verslag in de krant vandaag gelezen in de oefenzaal !!
    Succes en ik ga je volgen Ga lekker werken we horen wel weer van je.

    Grt Coby

  • 28 November 2014 - 10:25

    Thera:

    Hallo Corina, hartelijk gefeliciteerd met het examen resultaat, leuk dat je het met iedereen deelt. Hoop voor je dat de clienten steeds meer worden. Veel ssucces en plezier, hartelijke groet Jan en Thera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 38752

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Avontuur in Kuwait

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Costa Rica 2014

10 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: