Eerste 'werk'week - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Eerste 'werk'week - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Eerste 'werk'week

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

09 November 2014 | Koeweit, Koeweit

Na het behalen van het examen was het wachten op mijn workinglicense. Voor die tijd mag ik niet aan het werk. Er was natuurlijk weer wat onduidelijkheid over wanneer die klaar zou zijn, dus dat werd weer een paar dagen afwachten. Ben er al bijna aangewend dat hier alles lang duurt en onduidelijk is.
In die tussentijd een beetje in de shoppingmalls gekeken, hardgelopen (veel te heet!) en in het ziekenhuis geweest. Er moesten o.a. foto's worden gemaakt voor in de krant, voor de website en voor reclame in het ziekenhuis. Ook via internet wat andere expats leren kennen en daarmee afgesproken. De eerste (illegale) wijntjes zijn al gedronken ;). Alcohol is hier namelijk ter strengste verboden, maar ondertussen wordt er overal zelf wijn gemaakt. Ook uit eten geweest in een Libanees restaurant, wat echt super lekker is. Soort tapas van het Midden Oosten.
Vorige week zondag was dan eindelijk de license binnen en kon ik aan het werk. Alleen zijn er nog geen nieuwe patienten. Ondertussen wordt er wel verwacht dat ik van 9-5 in het ziekenhuis blijf. De dagen duren op die manier best lang. Gelukkig was er nog wel het een en ander te regelen. Op en neer naar PR voor de reclame, dan weer naar HR voor internet en telefoon. HR en PR zitten op de zelfde afdeling, maar ging tussendoor maar gewoon weer even naar fysio om later nog een keer te kunnen lopen. Nu een week verder en ik heb welgeteld 3 patienten. Schiet nog niet echt op. Vandaag druk geweest om alle orthopeden langs te gaan om clienten te werven. Deze zijn erg gemotiveerd om patienten door te sturen, maar de communicatie tussen de afdelingen is erg slecht. Nu dus samen met orthopedie het plan opgevat dat we als fysio gewoon op hun afdeling consult gaan houden. Ze hadden tenslotte nog een kamer over. Ook gaan we morgen bij een kliniek langs naast het ziekenhuis om ook de orthopeden te laten weten dat we er zijn. Dit weekend ook nog naar de Universiteit van Kuwait. Volgende week willen we een presentatie gaan geven aan de artsen in het ziekenhuis om onszelf te presenteren. Ondertussen ben ik dus meer PR manager dan fysio, maar het is wel een uitdaging in ieder geval. Ondertussen moest de foto voor de advertentie wel 3 keer over, want het moest er allemaal gelikt uitzien. Ik dus naar de kapper om mijn haar op te laten steken en 3 lagen extra make-up op en eindelijk was onze advertentie goedgekeurd (zie foto)
Afgelopen donderdag waren we door een internist uitgenodigd voor een symposium in een hotel hier in Kuwait. Het was een presentatie voor een nieuw medicijn. Aangezien er diner bij inbegrepen zat zijn we toch maar gegaan ;). Saai praatje over medicijnen tegen diarree (eet smakelijk) maar daarna een ontzettend uitgebreid buffet. Het was heerlijk! Het feit dat je hier een witte jas draagt wil zeggen dat iedereen je dokter noemt en daardoor houden mensen ineens de deur voor je open, gaan voor je aan de kant, krijg je chocolaatjes in het hotel en dus ook een luxe diner. Voor nu maak ik er gewoon maar even gebruik/misbruik van.

• 09 November 2014 - 21:05

Tante Ria Kennis:

hallo corrina, je hebt wel wat moeten regelen om aan je clieenten te komen maar zokom jenog eens ergens , toch een echte rewijk he ,gewoon doorzetten ik blijf je volgen want ik vindt je een kanjer dat jedit avondtuur weer aangegaan bent. groetjes van tante ria

• 10 November 2014 - 04:42

Annick:

Lieve Corina,

Eindelijk aan het werk, heerlijk voor je.
    Het is nog niet helemaal wat jij zou willen maar het komt misschien nog wel.
    Misschien moet jij in de shoppingmall gaan "flyeren" ;)).
    Hoe dan ook, geniet van het avontuur en van de warmte...
    Hier is de herfst echt ingetreden!

Lieve groetjes,
    Annick.