Eerste dag in Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Eerste dag in Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Koeweit

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

23 September 2014 | Koeweit, Koeweit

Zo, hier zit ik dan in Koeweit!

Gisteren stipt om 14.30 vertrokken voor een 6 uur durende vlucht naar Damman in Saoedi-Arabie. Daar een uurtje stilgestaan en in 40 min doorgevlogen naar Koeweit City. Daar ging alles super voorspoedig. Visum lag al klaar bij de Douane, koffer was snel en ook onze taxi naar het hotel stond al te wachten. Voor diegene die denken 'onze'... ik reis samen met Kasper, een Nederlandse collega die hier ook gaat werken. In het hotel even snel wat gegeten en rond 2 uur gaan slapen. Om 8 uur werd ik wakker gebeld dat er iemand van het ziekenhuis stond te wachten... Hier waren we niet van op de hoogte. Snel aangekleed en naar beneden. Er stond een chauffeur te wachten die ons naar het ministerie moest brengen. Beetje onduidelijk allemaal. Bij het ministerie een tijd zitten wachten en toen een gesprekje gehad van 10 min. Het kwam er op neer dat we eerst een examen afmoeten leggen, zowel schriftelijk als mondelijk, en als we slagen mogen we pas aan het werk. Daarna werden we naar het ziekenhuis gebracht. Hier kennisgemaakt met Hala, dit is al die tijd het contactpersoon geweest. Die heeft ons het hele ziekenhuis laten zien en ook de afdeling fysiotherapie. Alles is vrij modern, alleen is de afdeling gesplits in een dames en heren afdeling. Er is een zwembad en er zijn 2 oefenruimtes. Ook liet ze ons de luxe afdeling van het ziekenhuis zien. Hier kan je een kamer krijgen voor maar liefst 2600 euro per nacht. Poepiesjiek allemaal. Daarna een mooie witte zustersjas opgehaald en we kregen beide een telefoon zodat we goed bereikbaar zijn. Altijd handig! Om een uur of 4 eindelijk klaar met alle druktes dus even uit kunnen rusten in het hotel. Ik had gister een 1 persoonskamer gekregen die vrij klein was. Niet echt prettig voor 3 maanden. Er was ons ook een suite beloofd... Het ziekenhuis heeft even wat telefoontjes gepleegd en vanmiddag intrek genomen in mijn eigen suite :). Lekker ruim, klein keukentje, zitgedeelte en aparte slaapkamer met badkamer. Net met Kasper even boodschappen gedaan. Deze zit op 10 min loopastand en alles is verkrijgbaar. Mannetje bij de kassa is gewoon het hele eind met het karretje meegelopen naar het hotel! Tegen een kleine vergoeding natuurlijk, maar alles beter dan sjouwen in die hitte (40gr). Zometeen komt de chauffeur van Hala ons ophalen en dan gaat Hala ons een tour geven door de stad. Wat de plannen voor morgen zijn is nog onbekend.

Wordt vervolgd!

• 23 September 2014 - 23:13

Tante Nel:

Mooi verslag Corina,fijn dat alles goed verloopt. Succes verder.!!!!!!

• 25 September 2014 - 19:11

Maaike:

Blij dat je er nu eigenlijk, wat je heb even moeten wachten. hoop dat je daar veel leert maar ook een beetje kan geniet van het land en die dingen er om heen.