Feestjes, visite en... werk! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Feestjes, visite en... werk! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Feestjes, visite en... werk!

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

26 November 2014 | Koeweit, Koeweit

Twee weken alweer sinds mijn laatste verslag. Gelukkig heb ik nu wat meer werk. Per dag ongeveer 5 a 6 patienten, nog steeds niet heel druk maar het begin is er.
Afgelopen weken veel leuke dingen gedaan. 2 weken terug in het weekend meegeweest naar een 'Stargazing in the Desert'. 's Avonds om een uur of 10 vertrokken richting de woestijn met Yehia en Gijo. Ongeveer anderhalf uur rijden richting de grens met Saudi. Vanaf de weg rijd je dan gewoon een paar kilometer de woestijn in en daar was al een flinke party aan de gang. Ongeveer 20 auto's bij elkaar en zo'n 50 mensen uit alle windstreken van de wereld. Er stond een auto met een grote muziek installatie en een met discolampen. Ook aan drank geen gebrek. Het was super leuk, want het was in the middle of nowhere en het was pikkedonker. Hele gezellige avond gehad, alleen jammer dat ik de volgende dag om 9 uur weer moest werken...
Afgelopen woensdag een feestje gehad bij de Ambassadeur thuis. Super mooie villa met tuinhuis waar de bar in gevestigd was. Meteen een hoop andere Nederlandse expats leren kennen en ook de ambassadeur. Goede plek om te netwerken dus. Die zelfde nacht Hanneke (zus) opgehaald van het vliegveld, zij komt 4 dagen op visite, echt super!
Volgende ochtend moest ik tot 1 uur werken, dus Hanneke kon nog even lekker uitslapen. Daarna een rondleiding gegeven door het ziekenhuis en lekker in een lokaal tentje geluncht. Die middag richting de Old Souq, dit is een oude markt waar ze echt van alles voor een prikkie verkopen. Vervolgens naar de Grand Mosque voor een rondleiding. Hier werden we eerst in een abaya gehesen, dat is een traditionele jurk en werden we voorzien van een hoofdoek. Hilarisch gezicht natuurlijk. We kregen een priverondleiding door de moskee wat heel overweldigend was. De moskee is enorm groot en voorzien van veel pracht en praal. We mochten zelfs op de preekstoel zitten en in de ruimte kijken die is ingericht voor de koning. Die avond hebben we heerlijk Indiaas gegeten in MarinaMall en nog even gewinkeld. Echt ideaal, want alle winkels zijn hier tot 11 uur in de avond open. Volgende ochtend was het buiten een beetje regenachtig dus zijn we vertrokken naar Avenues, de grootste shoppingmall hier in Kuwait. Daar de hele dag rondgelopen en onze ogen uitgekeken. 's Avonds in Avenues met Yehia en Jorik gegeten en daarna naar het huis van Gijo gegaan om de avond af te sluiten met een film en een drankje.
Gelukkig had ik de volgende ochtend vrij, dus we konden lekker uitslapen. De middag moest ik helaas wel werken, maar Hanneke heeft lekker een stuk gewandeld langs de kust. Die avond naar Al Hamra, de hoogste toren van Kuwait om wat te eten en rond te kijken in de Mall. Helaas kan je niet op de toren.
Zondag had ik vrij gekregen en konden we dus de hele dag nog samen optrekken. Yehia had een vriend weten te regelen die ons wel mee wilde nemen de woestijn in. Dus op de vroege ochtend met Mitch, een Kuwaiti en tevens bodyguard van de koning, de woestijn ingegaan. Ruim een uur gereden tot net voor de Iraakse grens. Gek idee om zo dicht bij Irak te zijn. Onderweg vertelde hij ons een hoop over zijn leven in Kuwait, de oorlog en hoe te overleven in de woestijn. Altijd handig om te weten. Eerste doel was het vinden van kamelen, nou die waren zo gevonden. Genoeg bedoeien met kamelen hier. Dus wij even kamelen geknuffeld en zelfs kort op een kameel gereden. Mitch vertelde ons dat een goede kameel gemiddeld 500 euro kost en dat kan oplopen tot 2 a 3 ton. Dus Pa, misschien toch overwegen om ons te verkopen :P.
Na de kamelen weer terug gereden naar een woestijngebied vlakbij de haven van Kuwait City. Hier gewoon doelloos door de woestijn gecrossed, 4x4 aan en gaan. We mochten zelf ook nog een stukje rijden. Best cool in een Nissan Petrol V8 van nog geen maand oud. Er passen ongeveer 4 fiat Panda's in zo groot als die auto is.
In de middag even lekker een tukkie gedaan en 's avond nog uit eten geweest in Salmiya en sisha gehad. Dit is de welbekende waterpijp. Die nacht om 1 uur Hanneke weer op de taxi gezet. Echt super dat ze er was, dat geeft weer een lading energie om de komende tijd door te komen! Deze week weer aan het werk, verder nog geen weekendplannen. Die week erop gaan we Sinterklaas vieren met wat Nederlanders hier!

MarSalam! Tot ziens!

• 26 November 2014 - 20:38

Sandra:

Nog steeds leuk je te lezen hoor! Have fun en dikke pakkerd vanuit een nu toch wel iets kouder wordend Nederland!

• 12 December 2014 - 15:56

Coby:

Leuk je verslag te lezen en te merken dat je, je er al aardig thuis voelt en vanmorgen hoorde ik dat je voorlopig niet terug komt uitgezonderd de kerst dagen dan Het ga je goed en heb plezier in alles wat je meemaakt
    We blijven volgen Grt uit een stormachtig Nieuwkoop