Another day in Paradise - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Another day in Paradise - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Another day in Paradise

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

04 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2012!

Ondertussen al weer 4 nachten verder. We zouden in eerste instantie 3 nachten blijven in het Paradise resort, maar hadden besloten er nog een nachtje aan te plakken. Deze dagen heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Lekker luieren, boekje lezen en een beetje zwemmen in de zee. Het weer was heerlijk, ongeveer 28 graden, alleen dan zonder zon. Ook nog een massage gehad, een manicure en een pedicure en mijn wenkbrauwen laten doen voor 7 euro! Ben weer helemaal klaar voor de rest van de reis. Oud en Nieuw in het resort stelde niet zoveel voor. Ze hadden van het diner wel wat extra's gemaakt, maar daarna was er niks meer te doen. Doen het zelf maar gezellig gemaakt met een Deens stel en hun 2 kinderen. Om 12 uur geproost en gewacht op het vuurwerk, maar je kon wachten tot je een ons woog. Redelijk op tijd naar bed gegaan dus in het nieuwe jaar. Na 4 dagen de brommer weer erbij gepakt om op weg te gaan naar Dalat. Dit is 160 km rijden en ligt in de bergen. Op tijd op pad gegaan en de route al weer snel gevonden. Eerste stuk was een klein weggetje door allemaal kleine dorpjes. 2 uur lang geen toerist gezien. Was erg mooi stuk. Daarna laatste 100 km door de bergen. Ook weer prachtige route, maar al snel kreeg mijn motor kuren. Hij kwam de berg niet meer op en opeens stopte hij er helemaal mee. Meteen stopte er alweer een Vietnamees om te helpen. Gelukkig sprak hij engels. Motorolie bleek op en de motor was heetgelopen. 1 week geleden de olie nog bijgevuld, maar blijkbaar gaat het er hier wat sneller doorheen. Jort zo'n 3 km teruggereden om olie te halen. Bijgevuld en gelukkig deed de motor het daarna weer. Eerste 10 km nog wel een beetje stotterend, maar daarna reed hij weer als vanouds. Prachtige route gehad door de bergen, eerst alleen maar bergop, totdat we in de wolken waren. Lekker koud bovenop. Overal in de bergen waren ook watervallen, een erg mooi gezicht. Daarna alles weer naar beneden, lekker scheuren. Vindt het motorrijden echt leuk worden, dus dat wordt sparen voor mijn rijbewijs....
Aan het einde van de middag aangekomen in Dalat. Een gezellig dorpje met allerlei kwekerijen eromheen. Het was toevallig ook bloemenfestival, dus overal waren leuke bloemen te zien. Leek de keukenhof wel. In Dalat even over de markt gewandeld en lekker weer van de straat gegeten. Kippenpoten, mmmm! (echt de poten he, met nagel en al!)
Daarna nog wat rondgelopen over het festivalterrein en toen nog gezellig wat zitten drinken in een club met livemuziek.
Vandaag gaan we op weg naar Saigon/Ho Chi Minh City, en maken nog een stop onderweg want het is in totaal nog zo'n 300 km. Hoop dat we het allemaal gaan redden zonder motorpech!

• 04 Januari 2012 - 08:45

Patricia&George:

Hoi Corina, allereerst de allerbeste wensen voor 2012 , het jaar begint in ieder geval super!!! Wij volgen je op de voet en genieten van alle reisverslagen, geweldig. Heel veel groetjes, George & Patries

• 05 Januari 2012 - 18:02

Sandra:

Een heel gezond en gelukkig 2012 meid!

Dat motorrijbewijs moet je hier inderdaad maar gaan halen hoor. Kunnen we eens een rit maken, leuk!

Zeg die plee hè............lovely hoor. Had je die erg nodig na die kippenpoten?

Veel plezier verder!

• 05 Januari 2012 - 19:48

Tante Nel /Ome Jan:

Prachtig verhaal en mooie foto's weer.Ik zie dat je over 14 dagen al weer terug bent,niet te geloven wat gaat het snel.Geniet er nog maar van.En ga je in Bangkok je nicht nog ontmoeten? Fijne reis nog .
    Groetjes van ons