Leuke plaatsen, leuke mensen en tropisch strand! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Leuke plaatsen, leuke mensen en tropisch strand! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Leuke plaatsen, leuke mensen en tropisch strand!

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

31 December 2011 | Vietnam, Hanoi

Na een dag rust in Quang Ngai vanwege de kapotte motor, konden we de volgende dag weer goed op pad. Een lange rit voor de boeg, 175 km maar liefst. Het ging gelukkig allemaal erg voorspoedig, geen pech en genoeg benzine in de tank! Een uur of 4 later kwamen we aan in Quy Nhon. Dit is een gezellige badplaats, alleen was het wel heel rustig en niet echt strandweer. Eerst even lekker een biertje gedronken (met ijsklontjes!) en wat gegeten. We zaten naast een school en die ging net uit. Alle kindjes liepen langs ons en riepen Hello, where are you from? Erg grappig. Ze wilden ook allemaal op de foto en dan onder luid gelach hun eigen foto terug zien op de camera. Daarna lekker langs het strand gelopen. 's Avonds op zoek naar een restaurant, maar dat viel niet mee. Uiteindelijk toch wat gevonden. We kregen een of andere vage soep en stukken eend. Was niet echt een succes. Maar de vrouw van het restaurant was echt super grappig. Ze bleef maar lachen. Met handen en voeten een gesprek gevoerd. Het kwam er op neer dat ze mijn (nog steeds) witte huid mooi vond en ze me wel geschikt vond om met haar zoon te trouwen! Erg gelachen!
Volgende dag een rit van zo'n 100 km richting Tuy Hoa. Prachtige route langs de kust en door de bergen. Tuy Hao is ook een kustplaats en leek op het eerste oog erg uitgestorven. Hotel aan het strand genomen, kamer met uitzicht op zee voor 7 euro per nacht voor 2 personen. Geen geld. Op straat een klein voorgerechtje genomen van de bbq en daarna naar een ander restaurant voor het hoofdgerecht. In het restaurant werden we bediend door Hahn, een studente, Ze wilde graag bij ons komen zitten om haar engels te oefenen. Erg leuke gesprekken gehad, merendeels met handen/voeten en google translater. We hebben daarna afgesproken om als ze klaar was met werken nog ergens wat te gaan drinken. Later op de avond op de scooter op pad. Meeste bars waren al dicht dus ze heeft ons nog wat van de stad laten zien. Daarna terecht gekomen op een plaatselijk festival, soort Vietnamees Ajoc. Erg leuk om mee te maken. Om 11 uur ging het licht en de muziek uit en ging iedereen naar huis, wij dus ook. Erg leuke avond gehad. Volgende ochtend bij Hahn in het restaurant weer wezen ontbijten en toen weer de motor op. Weer een mooie route vandaag, richting Doc Let Beach. Hier hebben we een appartement geboekt voor 3 nachten om daar ook Oud en Nieuw te vieren. Weer een voorspoedige rit gehad. Aangekomen bij 'Paradise Beach Resort'. Aangenaam verrast. Prachtig gelegen tussen de palmbomen aan het strand. Mooi nieuw appartement gekregen. Daarna lekker een duik genomen in de zee. Het is hier vandaag heerlijk weer, eindelijk wat zonnnstraaltjes mee kunnen pikken, want ben nog steeds een melkpak. Het resort is een soort van all inclusive, 3 maaltijden per dag zijn inbegrepen en ook thee, koffie en water. Rest van de drankjes zijn voor eigen rekening. Eten doe je gezamelijk met de rest van de gasten. Lekker gegeten en daarna nog wat blijven hangen en gekletst met de andere gasten. Volgende dag lekker rustig aan gedaan. Wat gelezen, geinternet en in de middag wat rondgereden op de scooter. Heerlijk, eindelijk even tot rust komen. Wat reizen is echt afzien.... Vanavond dus oud en nieuw, benieuwd wat het wordt, aangezien ze hier pas eind januari nieuwjaar hebben. We blijven hier nu nog 2 nachten en dan vertrekken we weer. Waarschijnlijk naar Nha Thrang, Dalat en dan Saigon, in totaal nog zon 500 km.

Nog wat leuke weetjes:
- we hebben al zon 700 km gereden op de motor
- nog 500 km te gaan naar Saigon
- verkeersregels hebben ze niet
- Je krijgt hier lauw bier met ijsklontjes
- wegen zijn goed begaanbaar, op wat gaten ter grootte van een badkuip na
- gaten worden opgevuld met asfalt, waardoor er ondertussen een enorme bult in de weg onstaat
- mensen willen allemaal weten waar je vandaan komt en hoeveel we voor de brommer hebben betaald
- hotels zijn gemiddeld 200.000 dong per nacht, zon 7 euro
- flessen bier zijn hier 640 ml!!

• 31 December 2011 - 15:36

Sandra:

Fijne jaarwisseling! (volgens mij zijn jullie er al dichterbij daar, als ik het goed heb)