Laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

18 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na te hebben gewinkeld lekker de rest van de middag aan het zwembad gezeten. Om 7 uur met Sabine afgesproken. Met Sabine en Sascha eerst wat wezen eten en daarna op weg naar het Lebua hotel. Onderweg nog een collega van Sabine opgehaald en toen naar boven. Bovenop had je een supermooi uitzicht over Bangkok. De skybar is echt superdeluxe en voor een cocktailtje betaaldje dan ook 12.50, vond ik eigenlijk nog een soort van meevallen. Ongeveer een uurtje bovenop gebleven en daarna weer met de taxi naar de stad. Daarna nog een drankje gedaan met zijn drieen. Weer afscheid genomen van Sabine en toen naar bed.
Volgende ochtend vroeg (5.45) opgestaan want ik moest om 7 uur in Chinatown zijn voor de fietstocht door de stad. De tochten worden georganiseerd door een Nederlander, Co van Kessel, en werd door veel mensen aanbevolen. Met een gezellige groep van 8 Nederlanders zijn we op de fiets gestapt onder leiding van 2 thaise gidsen die wel een paar woorden nederlands spraken. We begonnen in Chinatown en fietsen al meteen dwars door de overdekte markt heen. Erg leuk om te zien. Ondanks dat het nog vroeg was, was het overal echt een drukte van jewelste. Alle winkels waren al open en op straat werd volop gekookt. Na een half uurtje fietsen werden de fietsen op de pont geladen en staken we de rivier over. Daar kwamen we in een wat rustiger gedeelte van de stad terecht. We kwamen onderweg veel tempels en scholen tegen. Ook nog het ochtendritueel gezien van een basisschool, erg leuk om te zien. Er werd een liedje gezongen en de vlag werd gehesen. Dit doen ze elke ochtend. En de kindjes die te laat waren moesten aan de zijkant in een apart rijtje staan. Super grappig. Daarna gingen de fietsen op een longtailboot en hebben we een halfuurtje gevaren door de clongs. Dit zijn allemaal houten huisjes op palen in het water. Daarna ook door de clongs gefietst over smalle betonnen paden met aan weerszijden water. Erg mooi ook weer. Op de huizen zag je trouwens nog een lijn staan op ongeveer 50cm hoogte, hier stond in oktober het water nog. Om 11 uur kregen we een uitgebreide brunch en daarna weer op de longtailboot richting Chinatown. Nog een half uurtje fietsen en toen zat het er al weer op. Echt een hele leuke ochtend was het en kan het vanaf nu ook aan iedereen aanbevelen die nog naar Bangkok gaat!
In de middag weer lekker rustig aan gedaan, manicure en pedicure gedaan en toen weer lekker gerelaxt bij het zwembad.
Tijdens het avondeten een Canadees meisje ontmoet, was wel gezellig. Daarna samen nog een massage genomen. Zij ging daarna met vrienden wat drinken en 'roken'. Toen ben ik maar afgehaakt en ben ik zelf de kroeg ingegaan. Al snel weer in contact gekomen met 3 nederlanders. Daar gezellig met gedronken en later nog gedanst. Leuke avond gehad.
Volgende ochtend weer de wekker moeten zetten (en dat op vakantie), want ik had een kookworkshop geboekt. Met een groepje van 4 gingen we eerst naar de markt om inkopen te doen. Daarna op naar de keuken. We gingen een groene curry, garnalensoep, pad thai (noodlegerecht) en een toetje maken. Eerst alles klaarzetten en toen koken maar. Natuurlijk ook alles zelf op mogen eten! Was echt heerlijk! Heb de hele vakantie denk ik nog niet zo lekker gegeten. Heb de recepten meegekregen. Ik hoop dat alle ingredienten ook in Nederland te krijgen zijn, want dan ga ik het jullie zeker later proeven.
Smiddags weer lekker rustig aan gedaan, beetje slaap ingehaald, weer aan het zwembad gelegen en van armoede nog maar een massage genomen. Vanavond ga ik lekker op tijd naar bed, neem morgen rond 9 uur de taxi naar het vliegveld en dan zit de vakantie er helaas al weer op!
Tot in Nederland dan maar weer!

• 18 Januari 2012 - 19:45

George&Patries:

Hoi Corina, wij hebben echt met heel veel plezier je reisverslagen gelezen, en natuurlijk de foto's bekeken. Heel erg bedankt dat je ons zo hebt laten meegenieten!! Voor nu rest ons alleen nog maar je een hele goede en veilige terugreis te wensen, tot gauw!!

• 19 Januari 2012 - 00:22

Wil De Keijzer:

hallo Corina die Co van Kessel die de fietstochten organiseerd komt oorspronkelijk uit Langeraar ,ik kan m nog wel van vroeger..goeie vlucht vandaag ..

• 02 April 2012 - 15:14

Anneke:

is dat even intressant om te zeggen dat je Co van kessel nog kent van vroeger .
    ik wil wedden dat je nog nooit n woord met hem gewisseld hebt.
    je weet niet eens wie het is . Co rijd n.l al lang niet meer zelf omdat hij te ziek ik maar dat wist je natuurlijk al lang .