The remake of Top Gear Vietnam edition - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu The remake of Top Gear Vietnam edition - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

The remake of Top Gear Vietnam edition

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

23 December 2011 | Vietnam, Hanoi

Na een dag vervelen in Hanoi savonds om half 7 de nachttrein genomen naar Hue. Hotel uit de lonely planet gekozen, goede keuze. Werden met een mega glimlach en blije. Goodmorning ontvangen. Even opgefrist, wat gegeten en toen de stad in. Heerlijk rustig tov hanoi. Alleen hier miezert het. Het is niet koud, maar de luchtvochtigheid is 100%. Lekker klam dus. Allereerst even een telefoon voor Jort wezen kopen, wat een beleving! 5 man en vrouw erbij om een telefoon en bijpassend nummer te kiezen. Je kon wel uit 100en nummers kiezen. Eenmaal een gkozen, was het volgens het meisje weer geen mooi nummer.... Een hoop gegiechel later, het meisje zelf maar een mooi nummer uit laten zoeken. Was erg grappig, je had erbij moeten wezen. Toen verder gelopen naar de Citadel en de verboden stad. Erg mooi en groot, maar word al wel een beetje tempel moe. Na de tempels maar een fietstaxi genomen en die heeft ons nog wat meer van de stad laten zien. Daarna weer terug richting het hotel. Naast het hotel zit een restaurantje en daar hadden we al keer gezeten toen en man ons aansprak over een motor tour rondom Hue. Wij wilden alleen geen tour, maar zelf een motor kopen. Hij kon het wel regelen. Na wat overdenken en onderhandelen kon hij 2 motors voor ons regelen voor 4,5 miljoen Dong, inclusief helm en slot. Dit is omgerekend 165 euro. De volgende dag heeft hij de motors gebracht om te proberen. Even oefenen met het schakelen, maar dat ging al vrij snel goed. Daarna hebben we onder leiding van een gids een rondrit door Hue gehad. Op die manier konden we ook een beetje wennen aan het motor rijden. We zijn bij een pagode, tempel (alweer), begraafplaats en een paar winkeltjes geweest. Was wel leuk. In de avond weer in het restaurant gegeten naast het hotel, samen met Agnes en Ton, een stel van ruim in de 70 met grootse verhalen. Erg grappig stel met heerlijk rotterdams accent. Volgende ochtend wilden we eigenlijk redelijk op tijd gaan vertrekken richting Hoi An, maar we hebben eerst uitgeslapen tot 10 uur en toen moesten we nog ontbijten, Toen we eenmaal klaar waren om te vertrekken had ik een lekke band! Balen! Maar gelukkig waren daar weer onze vrienden van het restaurant en die hebben meteen de motor naar een garage gebracht. Daar is voor het enorme bedrag van 2,50 een nieuwe binnen- en buitenband erop gezet. Eindelijk konden we dan vertrekken. Heel charmant met roze poncho de weg op. Plan was naar Hoi An, maar door de vertraging zien we wel hoe ver we komen. Eerst heel stuk rechtdoor en daarna door de bergen. Om 5 uur aangekomen in Danang, en daar maar een hotel gezocht, want het begon al donker te worden. Morgen nog 30 km te gaan naar Hoi An en daar blijven we een paar dagen voor de kerst.

Bij deze wil ik jullie dan ook allemaal een hele fijne kerst wensen!!!

X Corina

Foto's op:

• 23 December 2011 - 16:35

Sandra:

Zozo, die Jort is wel een leukie! Dat ziet er knus uit op die fietstaxi, haha!

Fijne dagen meid!

• 25 December 2011 - 08:48

Renate:

Hoi Cor,
    Wat super cool dat je een motor hebt gekocht en nu zo aan het reizen bent! Vond je de Hai Van Pass ook zo mooi? Ik hoop dat je goed bent aangekomen in Hoi An. In elk geval een hele fijne kerst toegewenst! Ik vraag me trouwens af of ze er daar überhaupt iets aan doen en of je er iets van merkt, of dat het daar een normale dag is. Maar waarschijnlijke staan alle westerlingen er wel bij stil. Ga in elk geval lekker veel kleren laten maken, want dat kunnen ze goed in Hoi An.

Liefs,
    Renate