Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

12 December 2011 | Vietnam, Hanoi

Na de Thai Massage van gister gelukkig nog aardig kunnen slapen. Om 3.30 ging de wekker want ik moest weer op weg naar het vliegveld. Dit was gelukkiger erg dichtbij. Om 7 uur in de ochtend op weg naar Hanoi. Dit was 1,5 uur vliegen, dus viel mee. Daar aangekomen eerst visum halen en dan naar buiten. En ja, daar sta je dan in je eentje. Gelukkig kwam ik al snel een Amerikaans stel tegen en hebben toen met nog 5 anderen een taxibus kunnen regelen voor 4 dollar per persoon. In de stad gewapend met de kaart op zoek naar een hostel. Het amerikaanse stel is met mij meeglopen, was erg aardig. Daarna gingen zij weer verder. In het hostel kwam ik op de kamer al meteen 2 andere backpackers tegen. Een duitser en een singaporees (zeg je dat zo??). Met zijn drieen zijn we de stad ingegaan. Eerst maar wat gegeten. Een hele beleving. Gewoon op straat, op een plastic kleuterstoeltje de maaltijd met stokjes weg weten te werken. Was erg lekker. Daarna een paar uur door de stad gewandeld. Wat een belevenis. Duizenden scooters, oversteken is dan ook een uitdaging. Gewoon rustig doorlopen en dan gaat het wonder boven wonder goed. Zijn onder andere naar de night market geweest en naar de temple of literature. Zitten nu even te relaxen in het hostesl en gaan zo weer de stad in om wat te eten. Eerste indrukken zijn goed, en heb me gelukkig nog geen moment alleen of onveilig gevoeld!
Morgen zit een trip naar Halong Bay in de planning.
Tot de volgende keer!

• 12 December 2011 - 11:38

Maria:

leuke stad he, maar druk!!! Halong bay is schitterend dus dat wordt een leuk tripje morgen. veel plezier!!

• 12 December 2011 - 12:07

Adrie Rewijk:

Hoi Corina,

Geniet van alle nieuwe indrukken is vast heel bijzonder, fijne backpack reis ,groetjes Ma

• 12 December 2011 - 15:10

Tanta Nel:

Ha die Corina,leuk om te lezen dat je eerste indruk goed is,vind het heel wat hoor.Maar meid ga er van genieten,want het is zo weer voorbij.Blijf je natuurlijk volgen.
    Gr tante Nel en ome Jan

• 12 December 2011 - 15:32

Hoi Cor,:

Fijn dat het tot nu toe zo goed is verlopen allemaal.
    Hanoi is druk, maar Saigon is chaos. Oversteken kan nog spannender. Dat zal je later nog merken. Halong hoop ik nog steeds een keer met mooi weer te zien. Dat moet schitterend zijn. Veel plezier en geniet er lekker van!

Liefs,
    Renate

• 12 December 2011 - 17:57

Sandra:

Meid, leuk dat je me even bericht hebt hoe ik je kan volgen! Have fun en ik ga je lezen hoor!

Groeten,

Sandra

• 12 December 2011 - 21:23

Mien:

Hoi Corina Zie,
    Kom toch naar huis !!!! Op een plastic kleuterstoeltje de maaltijd met stokjes weg zitten pielen......goed voor het kleine ...... wij zitten lekker royaal aan de boerenkool....
    Mis je nu al...
    Groetjes, geniet van het leven als het kan !!!

• 12 December 2011 - 21:48

Bart:

Ik hoor het al weer. Aan die 6 weken heb je waarschijnlijk te kort.
    Hier is het koud met veel wind.

succes morgen!!