Angkor, boottocht en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Angkor, boottocht en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Angkor, boottocht en Bangkok

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

16 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na een lange avond en nacht lekker rustig aan gedaan en aan het eind van de ochtend 2 fietsen gehuurd om richting Angkor te fietsen. Angkor is een heel groot complex met heel veel tempels, waarvan Angkor Wat de bekendste is. We hadden al van een hoop mensen gehoord dat je deze het beste als laatste kon bekijken, omdat de rest anders kon gaan tegenvallen. Dus dat staat voor de volgende dag op de planning. We begonnen met Bayon, een tempel met honderden gezichten erin.Erg mooi om te zien. Vervolgens heerlijk op ons fietsje langs alle tempels gefietst. Erg leuk om gewoon heerlijk tussen de tempels door te lopen, beetje klimmen en klauteren op de tempels. Over het algemeen was het overal erg rustig. Aan het eind van de middag weer terug op de fiets naar Siem Reap. Vandaag er denk zo'n 30 km opzitten op de fiets. 's Avonds weer naar hetzelfde restaurant geweest als de avond daarvoor. Weer leuk gekletst met de serveersters en ze uitgenodigd om mee te gaan de volgende ochtend op bij de zonsopkomst te gaan kijken. Diezelfde avond nog een voet, nek en schoudermassage gehad en 2 armbandjes gekocht voor de serveersters. (wij hadden de dag ervoor ook een armbandje van ze gekregen)
Volgende ochtend vroeg op, vervolgens 3 kwartier moeten wachten op onze serveersters, maar toen kwamen ze toch eindelijk opdagen met hun scooter. Wij achterop op weg naar Angkor. Zonsopgang moet prachtig zijn bij Angkor Wat, maar dan moet er natuurlijk wel een zon zijn. Geen zon gezien... Angkor Wat vond ik dan ook niet zo indrukwekkend. Het stond voor een groot gedeelte in de steigers en het was er ontzettend druk. Armbandjes overhandigd aan Sony en Many, deze waren helemaal blij en durfde het pakje amper open te maken. Daarna namen zij ons nog mee naar een meer, daar heerlijk in een hangmat gehangen, wat geslapen en gegeten en toen weer terug naar Siem Reap. Vervolgens hebben Jort en ik weer de fiets gepakt om de rest van de tempels te bekijken. Ook weer erg mooi allemaal.
In de avond uiteraard weer naar het zelfde cafe. Daar werden wij vervolgens overladen met cadeaus, ik kreeg een jurk van Sony en een sjaal en een tshirt van Many. Echt superlief. Weer een hele leuke avond gehad, wel een beetje laat geworden.
Volgende ochtend werd Jort om 5 uur opgehaald om met de bus naar Laos te gaan, en ik werd om 6 uur opgehaald om met de boot naar Battambang te gaan. Het kwam er op neer dat ik niet heb geslapen die nacht, kon meteen door de bus in...
Afscheid genomen van Jort en op naar de boot.
Boot was stampvol, niet genoeg zitplaatsen en daarom bovenop het dak gaan zitten. Geprobeerd wat te slapen, maar dat lukte niet helemaal. Erg mooie route langs floating villages en door mangrovebos. Duurde wel erg lang, 10 uur, en dat in de volle zon. Behoorlijk verbrand. Op de boot in contact gekomen met Eleanor en Gavin uit Schotland. Zij zijn al een jaar op reis en besteden hun laatste 2 weken in Thailand. Zij gaan morgen ook naar Bangkok dus afgesproken om samen te gaan. Aangekomen in Battambang samen een hotel gezocht en daarna wat gegeten. Volgende ochtend met zijn 3en een taxi genomen naar de grensovergang met Thailand. Binnen een uurtje de grens over en toen over in een minibus naar Bangkok. Rit van ongeveer 4 uur. We werden afgezet op Khoa San Road, in het backpackersdistrict. 3 hotels afgelopen voor er plek was. Die avond met Eleanor en Gavin wezen eten en drinken. Erg gezellig. In een bar aan de praat geraakt met 2 deense jongens en een australisch meisje, zij hadden het plan om naar een pingpong show te gaan. Eleanor en Gavin wilde ook wel mee, dus zo geschiedde. Met zijn zessen in een tuktuk op weg naar de pingpong show. Wat een beleving zeg! Als je wilt weten wat het is vraag maar als ik terug ben... Het schijnt dat je niet in Bangkok kan zijn geweest, zonder het gezien te hebben. Bij terugkomst nog even wat gedronken en toen om een uur of 3 mijn bedje in. De volgende ochtend lekker rustig aan gedaan. Zelf lopend op pad geweest om wat tempels te bekijken in de stad. Daarna met de boot weer terug richting hotel. Daar uitgecheckt en ingechekt in een wat luxer hotel. Wil namelijk nog wel even genieten van mijn laatste dagen hier. Dus hotel met zwembad op het dak genomen! Diezelfde middag nog lekker aan het zwembad gelegen met een boekje erbij, heerlijk. Die avond weer met Eleanor en Gavin wat wezen eten en drinken. Dit keer niet zo laat gemaakt, want was nog behoorlijk moe van de vorige dag. Afscheid genomen van Eleanor en Gavin, zij gaan morgenochtend door naar Koh Tao.
De volgende ochtend heb ik een taxi genomen naar MBK center, dit is een heel groot winkelcentrum. Heerlijk rond geslenterd, niet eens zoveel gekocht. Prijzen zijn vergelijkbaar met in Nederland. Wel eindelijk lekker bij de Mac gegeten!! Daar had ik echt zin in.
Vanavond heb ik met mijn nicht Sabine afgesproken. Het is de bedoeling om wat te gaan eten en dan wat te gaan drinken op de rooftopbar van Lebua Hotel, deze is bekend van de film Hangover. Ben beniewd, heb er erg veel zin in!!
Morgenochtend ga ik op aanraden van velen een fietstocht doen met Co van Kessel, lijkt mij erg leuk. En dan nog maar 1 dag en dan zit het er alweer op!!
Foto's plaats ik pas weer als ik terug ben, want heb geen laptop meer tot mijn beschikking. Durf mijn kaart niet meer in andere computer te steken ivm virus...
Tot de volgende keer weer!!

• 16 Januari 2012 - 11:32

Gerda V.Hoften:

HOi Corina, geweldig dat je zo`n mooie reis gehad hebt. Om met Ko te fietsen is ook heel leuk ( hij komt uit Ter Aar). NOg fijne laatste dagen,en ik wil je nog wel even met Sabine op de foto zien. Goeie reis en tot ziens

• 16 Januari 2012 - 11:32

Gerda V.Hoften:

• 16 Januari 2012 - 14:45

Joke Van Koert:

nog maar een week en dan weer naar huis .
    de mail is voorgelezen vanmorgen leuk allemaal
    en geniet nog maar deze week want dan weer naar school
    gr joke

• 17 Januari 2012 - 22:32

Sandra:

Geniet er nog van joh. En ik zie je thuis wel weer een keer langshollen!

Tot gauw!