phnom penh en siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu phnom penh en siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

phnom penh en siem reap

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

12 Januari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

laatse dagje phnom penh hebben we besteed aan sightseeing. we hadden een tuktuk die ons allereerst naar de killing fields bracht. dit is een plek waar tijdens het regime van pol pot duizenden mensen zijn vermoord op brute wijze. de plek is een groot massagraf. het was heel erg indrukwekkend om te zien. je kreeg een koptelefoon en daardoor kreeg je uitleg over hoe het er aan toe ging in die tijd (nog maar 30 jaar terug) raar om daar rond te lopen, want overal zie je nog stukken kleding en zelfs soms ook stukjes bot. niet echt een leuke bezienswaardigheid dus, maar wel belangrijk om wat mee te krijgen over de geschiedenis van cambodja. daarna weer met de tuktuk richting de s21 gevangenis. dit is een oude basisschool die ook door pol pot werd gebruikt voor het martelen en vermoorden van mensen. ook wel weer erg indrukwekkend. daarna nog lekker door de stad gewandeld, lekker gegeten en een buskaartje gekocht voor de volgende dag naar siem reap. wordt wel een vroegertje, want ze hadden alleen nog plek in de bus van half 8. lekker op tijd op gestaan dus. de busrit deed er 6 uur over. in siem reap al snel weer een hotel gevonden. daarna de stad ingewandeld. erg leuk plaatsje weer, wel erg toeristisch. lekker een dr. fish massage gehad, daarbij moet je met je voeten in een bak met visjes en die knabbelen dan je eelt van je voeten. kietelt wel behoorlijk. daarna heerlijk gegeten en gedronken. gezellig gekletst en later gedanst met een australisch stel. erg leuke avond gehad. volgende dag gaan we op weg naar het angkor complex! voor diegene die het niet kennen; google afbeeldingen angkor wat...

• 12 Januari 2012 - 21:28

George & Patries:

Hoi Corina, zoals je ziet volgen we je nog steeds op de voet. Tje, nog maar 7 dagen, die tijd is echt om gevlogen, kan me zo voorstellen dat je helemaal niet richting dit koude kikkerland wil komen! Geniet nog lekker van je laatste week en wij genieten nog even lekker met je mee, groetjes,
    George & Patries