Vervolg Bao Loc, Saigon en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Vervolg Bao Loc, Saigon en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Vervolg Bao Loc, Saigon en Phnom Penh

Door: corinazie

Blijf op de hoogte en volg Corina

09 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

vorige keer wat abrubt gestopt, want we moesten de bus halen... dus nu nog even het vervolg.
we waren gebleven in bao loc. op zich niet echt een spannende plaats maar er bleek een waterval in de buurt te zijn dus daar zijn we heen gereden. wel op 1 motor want de mijne wilde even niet starten. leuke rit van ongeveer 3 kwartier naar de waterval. in vietnam maken ze van alles een attractie, dus ook van een waterval. er zat een heel park omheen, met speeltuinen, vakantiehuisjes enz. deed me een beetje denken aan de watervallen van coo. waterval was erg mooi om te zien. het park was ook uitgestorven dus het was heerlijk rustig. beetje rondgewandeld en toen met de rodel baan omhoog en weer naar beneden, dachten we... maar daar moest je dus weer een nieuw kaartje voor kopen. dus kaartje gekocht en de rodelbaan naar beneden en weer omhoog. erg grappig. blijkt de grootste rodelbaan te zijn van azie ofzo. toen nog wat gegeten en weer met de motor richting hotel. maar toen kwam er een enorme bui naar beneden. gauw gaan schuilen, maar de bui duurde nogal lang. op een gegeven moment maar gaan rijden, want het werd ook al donker. lekker natgeregend... in het hotel de motor van mij weer gestart en deze deed het gelukkig weer, want morgen hebben we een lange rit voor de boeg, bijna 200 km naar saigon ofwel ho chi minh city. volgende ochtend dan ook vroeg opgestaan om op tijd te kunnen vertrekken. motors deden het gelukkig allebei dus lekker vroeg op pad. eerste deel van de route was nog wel rustig, door allemaal kleine dorpjes.ergens geluncht, maar toen wilde mijn motor weer niet starten. 2 hutjes verder naar de garage, accu kapot. binnen een paar minuutjes weer gefixt en we konden weer verder. op naar de stad met +7 miljoen inwoners en ongeveer 4 miljoen motors. op een gegeven moment kwamen we op de snelweg, en dat wil zeggen, 2 banen voor auto's en vrachtwagens en 1 vluchtstrook voor motors, fietsen, wandelaars enz. lekker druk dus, maar het was wel goed te doen. gewoon go with the flow. voor we weg gingen hadden we de route bekeken op google maps en het centrum was dan ook vrij snel gevonden. best leuk om in zo'n drukke stad te rijden. het gekke is ook dat als je er tussen rijdt, dan lijkt het niet zo druk. totdat je moet oversteken als voetganger...
al snel weer een hotel gevonden. is hier wel wat duurder dan in de rest van het land, je betaald bijna het dubbele (6 euro pp). in de middag beetje rondgewandeld door de stad en een tour voor de volgende dag geboekt naar de cu chi tunnels. ook al rondgekeken of we onze motor konden verkopen, dit kan heel makkelijk, alleen nog niet voor de goede prijs.
komen kijken en toen hebben we ze verkocht voor 1,5 miljoen per stuk. niet helemaal wat we hadden gehoopt, maar het leek dat we er hier toch niet meer voor konden krijgen. 's avonds op stap geweest met 2 australiers, leuke avond gehad. wel wat laat geworden, dus maar 3 uurtjes slaap gehad...
volgende ochtend hadden we namelijk vroeg afgesproken met Anh, dit is het zusje van Hahn, die we al eerder in vietnam hadden ontmoet. ook een erg aardig meisje, en zij ging ons vandaag mee op pad nemen. we gingen naar een soort attractiepark. ritje met de locale bus. erg leuk, want dat doe je anders niet zo snel. park was erg mooi, attracties stelde niet zo veel voor, maar het was wel erg gezellig. later kwam de vriend van Ahn er ook nog bij. in de avond in een lokaal restaurant wezen eten, en daar hadden ze helemaal nog nooit een tourist gezien. lekker gegeten, weer kippenpoten, mosselen en iets anders (volgens anh was het inside of the chicken...) daarna nog hotpot gegeten. dit is een soort fonduepannetje met groente en vlees naar keuze. in ons geval was het kikker. nog nooit gegeten, maar wel erg lekker. toen weer afscheid genomen van anh en haar vriend, het was echt een super leuke dag. terug in de stad nog even een buskaartje geregeld voor de volgende dag naar cambodja.
volgende ochtend om 9 uur de bus genomen naar phnom penh, 6 uur durende rit. eenmaal in de stad met de tuktuk op zoek naar een hotel. weer snel gevonden. daarna weer lekker gewoon rondgewandeld door de stad. ik vind phnom penh op het eerste gezicht een gezelligere stad dan saigon, minder druk, alleen zijn de straten wel wat viezer. heerlijk een pizza gegeten met een biertje erbij op een dakterras met uitzicht op de rivier, jaja, vakantie is echt afzien. morgen gaan we een dagje sightseeing doen in de stad en daarna nemen we de bus richting siem reap.
lekker lang verhaaltje dit keer... tot de volgende keer maar weer!
(shift is stuk, dus vandaar geen hoofdletters...)

fotos op:

en