Verhuisd! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Corina Rewijk - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

09 Maart 2015 | Koeweit, Koeweit

Na een maand werd het wel weer eens tijd voor een verhaaltje dacht ik zo...
Er is een hoop gebeurd de eerste maand. Mijn eerste missie was op zoek naar een eigen appartement. Dit was moeilijker dan gedacht. Dit vooral omdat de huurprijzen heel erg hoog liggen. Dus om een betaalbaar en ruim appartement te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een huisgenote. Via internet heb ik Sarah leren kennen, zij komt uit Italie en samen zijn we op zoek gegaan naar een appartement. Via een vriend kwamen we terecht in een appartementencomplex in Salmiya. Dit appartement beviel ons eigenlijk meteen. We hebben nog een stuk of 6 andere bekeken maar deze haalden het toch niet bij de eerste. Dus besloten om deze maar te nemen. 27 februari hebben we onze intrek genomen in ons paleis. Het is super ruim, we hebben 3 slaap- en badkamers en 2 balkons. We zitten op de 12e verdieping en daardoor ook een mooi uitzicht over de hele stad en de zee.
Het samenwonen gaat heel goed. We hebben allebei gelukkig dezelfde interesses en houden van een feestje. Dat komt hier in Kuweit goed van pas, want feestjes moet je zelf maken...

Op het werk komt alles weer langzaam op gang. De patienten druppelen weer langzaam binnen. Soms dus nog wel vervelen of wat films kijken. Niet heel erg onder werktijd, maar de dagen duren daardoor soms wel lang. Verder is ook het proces in gang gezet voor de verblijfsvergunning. Vorige week naar het ministerie geweest voor vingerafdrukken. Ook dit gaat weer op zijn Kuwaits... 3 uur moeten wachten om vervolgens binnen 2 minuten klaar te zijn met de vingerafdrukken afnemen. Afgelopen donderdag naar het ministerie van Volkgezondheid voor bloedafname en een rontgenfoto voor TBC. Aangekomen bij het ministerie blijkt dit een of andere aftands stalletje waar wij onze koeien nog niet in zouden zetten. Ontzettend druk en vol met alleen maar 'workers'. Of te wel alleen maar Indiers die heel goed zijn in staren. Ik werd er gewoon een beetje melig van en was bijna van plan om een dansje voor ze te gaan doen :)
Als het goed is kan ik over 2 weken mijn Civil ID ophalen en ook mijn rijbewijs om laten zetten. Dan mag ik hier ook autorijden. Kan niet wachten! Op dit moment ga ik met privevervoer naar het ziekenhuis. Ik wordt 's ochtends door een busje voor de deur opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht. Onderweg worden er nog meer mensen opgehaald. Uiteraard wordt ik aan het einde van de dag ook weer opgehaald. In het weekend worden we meestal wel opgehaald door vrienden, dus eigenlijk is een auto niet echt nodig... Maar bij het zien van de prijzen van de auto's wordt het toch wel aantrekkelijk om er een te kopen. Hopelijk komt een van mijn wensen dan toch sneller uit dan gedacht.. een Audi!! ;)

Verder in de weekenden ook veel leuke dingen gedaan. 2 weken geleden waren er 2 nationale feestdagen; National Day en Liberation Day. Dus lekker lang weekend. De eerste dag zijn we verhuisd en aan het poetsen geslagen in ons appartement. Die avond zijn we naar een feestje gegaan georganiseerd door Kuwaiti's. Dit is alleen op uitnodiging. Ons werd verteld dat het in een appartement zou zijn, dus wij hadden verwacht dat ze de banken aan de kant hadden geschoven en een muziekje zouden opzetten. Dit bleek totaal anders. Aangekomen bij het appartement blijken ze dubbele deuren te hebben en is het appartement volledig geisoleerd. Dit appartement is standaard in gebruik als bar. Er was volop drinken te krijgen en een heuse dansvloer met discotheek en discolampen. Blijkt dat ze hier standaard 2 avonden in de week borrelavond houden. Super leuke avond gehad en het mooiste is nog dat je gewoon niks hoeft te betalen! Blijft toch Hollander he?!
De tweede dag zijn we inkopen gaan doen voor ons huis bij de Souk en bij de Ikea (Jaja, die hebben ze hier ook gewoon...!)
's Avonds uiteraard weer een feestje. Dit keer in de woestijn, zo'n 100 km ten zuiden van Kuwait City. In de woestijn zetten alle Kuwaiti's hun tentenkamp op om de weekenden door te brengen. Wij kwamen terecht in een grote legertent helemaal in Arabische stijl met perzische tapijtjes en waterpijpen, maar ook met een heuse discotheek. Hapjes en drankjes waren aanwezig, je hoeft alleen zelf maar wat te 'drinken' mee te nemen. Wederom een super leuke avond gehad. De volgende dag heerlijk gechilled in het zonnetje op het strand, wat om de hoek van ons appartement ligt.

Afgelopen weekend onze housewarming gehad. Met onze vrienden en collega's van Sarah een hele gezellige avond gehad. Het voordeel van een groot appartement; banken en stoelen aan de kant en dansen maar!
Als cadeau trouwens 36 liter druivensap gekregen... rara

De rest van de week gewoon weer aan het werk geweest. Op het werk wel heel druk met lobbyen bij de orthopeden om verwijzingen te krijgen. Ook krijg ik van veel mensen de vraag of ik aan huis kan komen of op de sportschool. Rustig aan ben ik mijn opties aan het bekijken om dit op de langere termijn misschien als freelancer te gaan doen, maar daarvoor heb ik wel eerst een klantenbestand nodig. Ook heb ik via Linkedin wat uitnodigingen gekregen, dus ben aardig aan het netwerken. Vooralsnog zit ik prima in het ziekenhuis, maar vindt het toch wel erg leuk dat er zoveel meer mogelijkheden zijn. Ik houd alle opties open!

De komende weken nog niet heel veel op de planning. Over 1,5 week komen mijn ouders langs! Kan ik ze eindelijk laten zien waar ik het al die tijd over heb! Tot volgende week pa en ma!





  • 09 Maart 2015 - 21:34

    Adrie En Frans Rewijk:

    Wat een mooi verhaal Corina,
    die kuwaiti 's houden dus ook van feesten en een borrel begrijpen we , en dan die dubbele deuren . haha
    Er zijn dus best wel leuke dingen voor jullie !
    Nou volgende week komen we kijken waar je woont en werkt , we hebben er echt zin in !
    En een zonnetje met een heerlijke temperatuur is natuurlijk meegenomen, groetjes Pa en Ma

  • 12 Maart 2015 - 19:37

    Annick:

    Dag Corina,

    Heel leuk om je verhaal te lezen.
    Blij voor je dat jij je draai hebt gevonden en dat jij mooie momenten beleefd.

    Geniet er volop van!!!

    Lieve groet,
    Annick.

  • 16 Maart 2015 - 17:41

    Sandra:

    Meid, wat geweldig allemaal. Leuk om je verslagen te lezen. Hou ze erin zo af en toe, zou ik zeggen. Geniet ervan joh!

    Groeten,

    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 3780
Totaal aantal bezoekers 38744

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Avontuur in Kuwait

06 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Costa Rica 2014

10 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: